Το 1929 ο τεχνοκριτικός Στρατής Ελευθεριάδης, γνωστός ως «Τεριάντ», καθώς χρησιμοποιούσε την Γαλλία ως έδρα του, μάζεψε μερικά έργα του Θεόφιλου και τα μετέφερε στο Παρίσι, ώστε να τα μοιραστεί με γνώστες της τέχνης. Το 1936, δύο χρόνια μετά τον θάνατο του Θεόφιλου, ο «Τεριάντ» οργανώνει μια έκθεση στο Παρίσι, με το κοινό να μένει εμβρόντητο από τον Θεόφιλο και την μοναδική –χαρακτηριστική– αισθητική του. Το 1961, οι πίνακες του θα περάσουν τις πύλες του Λούβρου και τότε είναι που θα γίνει η σύγκριση με κορυφαίους αγιογράφους αλλά και ζωγράφους όλου του κόσμου. Τίποτα δεν ξοδεύτηκε για τον «Παπαδιαμάντη της ζωγραφικής» όπως τον αποκάλεσε κάποτε ο Τάκης Μπάρλας.
Ο Θεόφιλος, ήταν μέλος μιας κλειστής κοινότητας. Των λεγόμενων επιτηδευμένων «τρελών», των κατ’ επάγγελμα επαναστατών, όπως είναι ο Καβάφης, ο Σολωμός, ο Κάλβος, ο Παπαδιαμάντης και αρκετών ακόμη που επαναπροσδιόρισαν τον όρο τέχνη στην χώρα μας, είτε αφορά την ποίηση, είτε την ζωγραφική, είτε την γραφή, είτε την διανόηση. Ο Θεόφιλος αποτελεί ένα φωτεινό παράδειγμα πως εάν κάτι το πιστεύεις πολύ, μπορείς να το κάνεις καλά, δίχως να σε μέλλει μόνο το γνωστικό κομμάτι. Αποτελεί επίσης παράδειγμα, ό,τι όσα χρόνια και να περάσουν, στη χώρα μας πάντοτε θα φθονούμε και θα απαξιώνουμε κάτι που δείχνει διαφορετικό.